Uppdatering från Bergen!

0kommentarer

Nu har jag och Elvira äntligen fått lösenordet till internet och vi blev gladare än gladast. Internet innebär spotify, facebook och blogguppdateringar!

Det är verkligen fint här i Bergen. Efter att vi landade på flygplatsen tog vi en buss in till centrum och det var nog en av dem vackraste vyerna jag sett. Det finns ett jättestort berg som omringar staden och på kvällen när det börjar bli mörkt lyser alla husen och utelivet är i full gång.

Igår hade Carte Blanche audition och det fick jag vara med på. Jag trodde jag skulle vara jättenervös men jag var förvånansvärt lugn. Det var ungefär 200 som sökte så vi blev indelade i tre grupper. Jag hamnade i sista gruppen vilket innebar en lång väntan på fyra timmar innan jag fick ta min första klass. Det var värt väntan för den var hur rolig och skön som helst och jag hängde med och hann njuta. Efter klassen fick vi lära oss en bit av en koreografi som vi fick visa upp gruppvis för en jury. Eftersom det var väldigt mycket material man skulle lära sig på kort tid hade jag svårt att minnas den men jag gjorde mitt bästa och är glad att jag vågade vara med. Efter att alla hade visat koreografin ropade juryn upp alla som gått vidare. Jag blev inte en av dem men det var väntat. Jag är riktigt glad att jag vågade utmana mig själv och ställa upp på en audition med erfarna och extremt duktiga dansare från hela världen.

Idag var jag och Elvira och tog balettklass med Robert Hewitt tillsammans med alla dansare som inte gick vidare på auditon. Det var jättekul och jag ser fram emot att ta klass för honom den kommande veckan med kompaniet!

 
 
 
 
/ Madeleine

Kommentera

Publiceras ej